lördag 14 december 2013

Uppdatering

En blogg är mycket roligare om det finns bilder, mycket bilder, så jag ska försöka bjuda på bilder i varje inlägg. Idag kommer det en bildbomb!

 Lite bilder från Tallinn. Fammo och Ella myser kl 05 på morgonen i väntan på att få kliva av båten hemma i Mariehamn. Mysungen vår!
Den fina buketten med rosor köpte jag i Tallinn, för 10€. Sjukt billigt! En fin bukett med rosa rosor och lila runtom. En fin bukett till den finaste av alla änglar. Fredagen som vi tillbringade i Tallinn var även en dag som är fruktansvärt jobbig, Julias födelsedag. Gulle gumman skulle ha fyllt 15 år. Jessus... Undrar hur hon hade vart, vad hon hade tyckt om? vilken musik? pojkvän? Frågor man aldrig får svar på. Saknaden är enorm!
För att "fira" Julia gick jag och min lilla familj, Fredrik och Ella, ut på däck och blåste såpbubblor för henne. Jag köpte två lila fjärilar, en till Ella och en åt mig. Ellas satte vi på skötväskan och min fäste jag i mössan. På torget där marknaden var fanns det duvor, en vit som kom ganska nära och bara stod och tittade på oss. Jag inbillar mig att det var Julia... Älskade unge!

 Vi hade en myskväll med goda vänner och Ellas gudföräldrar Caroline och Jocke. Ella hjälper guffar att spela. Bilden på mig och Ella är från söndag morgon när vi vaknade.

 Så kärt återseende! Ella och Zorro, bästa kompisar. Som hon älskar att slita i honom, dock är jag där och ser till att hon inte petar han i ögonen... Zorro ligger snällt och låter Ella göra vad hon vill. Älskade jycke!

 Lite mat då..
Vi börjar högst upp till vänster.
Sallad med ugnsbakad lax med getost på. Rivna morötter, ägg och fetaost som tillbehör. MUMS!

Uppe till höger:
Äggröra med räkor, tomat, pinjekärnor och avokado. En favorit!

Nere till vänster:
Pulled pork macka med diverse grönskar. Hembakat bröd på rågmjöl.

Nere till höger:
Chilikryddad kyckling med sallad, majs, paprika, keso, bönor och hembakt fröknäcke.


Min mycket älskade, men lika knasiga vovve. Tänkte passa på att träna när Fredrik och Ella var iväg på ärenden, men hade nån annan som ville va i famnen då.. Så efter en gospaus fick jag tärning utförd, lovely feeling! Back on track! Oh yes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar