onsdag 4 december 2013

Onsdag

Efter ett litet "lilla jul lov" återupptas bloggen. Blev lite mycket på en gång med en sjuk dotter, syster med familj på besök och lilla juls firande, så bloggen fick vila.
Jag har skött träningen och maten någorlunda trots högtid.. Har dock unnat mig ett glas vin under lilla jul. Och gott var det! Ja, just det, det slank ner lite brie ost till vinet också.. 
Idag däremot syndade jag och åt lite tårta hos min mommo som fyllde år. Tog en pikku liten bit, normalt hade jag tagit en dubbelt så stor bit, minst! Men vet ni, huj vad sött det var! Haha, sjukt hur man vänjer sig vid att va utan socker...

Vet inte varför men efter vägning och mätning tappade jag motivationen. Vilket jag ju egentligen trodde skulle ske tidigare, trodde inte att jag skulle klara 4veckor med hård disciplin. Jag drar mig för att träna, försöker komma på bortisar.. men sen när jag väl tränar älskar jag det! Jag har bara svårt att börja. Men ska inte slarva! Ha slarvat med jogging under stormen, det erkänner jag. Men idag körde jag gympasset, och som jag log efteråt! DEN känslan skall jag komma ihåg. Nu siktar vi framåt!

Nu är vardagen nästan tillbaka som vanligt, med pappan i huset hemma och med semester dessutom! Så vi skall ha han hemma i tre underbara veckor! Så länge har han inte vart hemma med Ella förut, så det längtar han och vi efter.

 Som sagt, Ellusen har vart förkyld, mestadels snorig. Så vi missade babysimmet förra veckan, men vi valde att va hemma och mysa och bli friska istället. Hon har velat va mycket i famnen, mammas famn. Lilla älskade gullet. 

 Så hade vi min syster med familj på besök. Här ser ni en klassisk nattning, båda sover så sött så!
( dock hade min syster vart vaken ett x-antal timmar så jag kan förstå att hon somnade )


 Jag skötte träningen och min syster såg till att jag skötte maten. Tack!!

 Två fina paket fick Ella av lilla tomten. Jodå, roligast var pappret och snöret!

Lilla Juls maten
Älgkött med potatismos och grönt till, MUMMA! 
Pepparkakspannacotta till efterrätt, MUMMA! Ja, jag smakade en liten liten smakportion av den.


 Stora tjejen är ute och promenerar med mommo sin. Vi hittade videkissor, den 3 december!! 

 Mästerkocken Bergman är hemma, och även han ser till att jag sköter maten. Älskade sambon min. Tack för ditt stöd och tålamod.

Han där Bergman slog på stort idag och bakade bröd, gudomligt gott bröd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar