måndag 25 november 2013

I´m back!

Efter en kväll med ett totalt mentalt breakdown så har jag nu hittat min styrka igen. Har under tre dagar inte gjort nåt alls gällande träning, inte ens en promenad. Jag tappade all motivation, intresse och styrka att fortsätta mot mitt mål.
Vad mitt breakdown berodde på tänker jag inte gå närmare in på, utan det är som det är helt enkelt.  En sak kan jag iaf nämna, jag har helt slutat amma. Ella skriker så fort hon ser brösten, så inget mysammande, inget mellanmålsammand, inget! Och det är inte mitt val, det är helt och hållet Ellas val. Jag hade gärna ammat ett tag till. Men huvudsaken är att fröken min är mätt och mår bra.
Kan va att detta spelar in i mitt mående, inte alls omöjligt. För jag har faktiskt tyckt om att amma, det har vart en sån mysig stund, bara hon och jag. Och nu är det slut. Jag förnekar inte att det tar ont. Kanske det hade vart lättare att handskas med det om det hade skett successivt, men hon tvär slutade mitt i allt. Pang bom! Så nu äter hon gröt, lite mat och dricker ersättning. Och hon är nöjd, that´s all that matters.

 All I need is you

Min sambo har vart fantastisk dessa dagar, även om jag kanske inte visat det åt honom. Men han visar att han finns och att han älskar mig på sitt sätt. Eftersom motivationen sjönk som en sten så har han iaf sett till att jag skött maten, någorlunda. Jag har inte ätit onyttigt, men jag har ätit allt för lite. Missat en del mellanmål, hoppat en lunch en dag.. Varit till Smakbyn på middag, och känner jag Micke Björklund rätt va det både smör och grädde i den kantarellsåsen.. I fredags unnade jag mig ett glas vin och lite brie ost. Första gången på 1år och 1 månad som jag åt det( eftersom jag inte ammar mer), och jävlar i havet vad gott! Kunde ha ätit ihjäl mig!

 Maten min sambo serverat mig. Är han inte underbar så säg? Min egen lilla gourmékock!

Efter att ha nattat Ella med humöret i botten möts jag av detta i vardagsrummet. Tack älskling! 


Men idag kände jag att enough is enough! Det lär inte hända nåt om inte jag FÅR det att hända. Så. idag körde jag igenom mitt gympass, och guuuuuuud så skönt! Hela kroppen skaka av lycka, endorfiner som sprids och skapar harmoni. ÄLSKAR DET! Musik i öronen och sen körde jag så svetten spruta. Och när jag va klar hade min fantastiske sambo kokat ihop en thaigryta ( eftersom jag ändå inte ammar mer ) och milda Mathilda va gott!

Stora tjejen vår har fått testa hoppgungan sin, och som hon älskar den! Min lilla bebis är verkligen ingen bebis mer. Idag blir hon dessutom 5 månader. Älskade trollunge!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar