torsdag 21 november 2013

Att räcka till

Ibland undrar man hur man skall räcka till? En underbar och mysig kväll slutade just med att dottern gallskrek, jag grät och sambon försökte trösta oss båda. Vad gör man när krafterna sinar? Vad gör man när man känner sig som världens hemskaste mamma? Lika jäkla envisa är vi båda två, lika humör och temperament, vilket inte gör saken bättre.
Tårarna forsar ner för kinden och det dålig samvetet kryper upp. Dottern sover lugnt och jag försöker ta mig samman, sambon torkar tårarna på min kind.

Orsak? En övertrött bebis och en övertrött mamma.

Du är ALLT jag någonsin önskat mig, du är det finaste som finns.
Älskade Ellus Bellus.

3 kommentarer:

  1. Du är en underbar mamma älskade vän! Man får bli trött, arg, ledsen och frustrerad, även vi mammor är bara människor. Du är världens bästa mamma till din Ella ♥

    SvaraRadera
  2. Så mitt i prick av Madde! <3
    Och du, du är inte ensam! Ungefär en gång i veckan kommer tårarna av ren frustration och känslan att man inte är så bra mamma som man vill vara.. Men det går över! :)
    Kämpa på!
    Kram! <3

    SvaraRadera